botervliegje

21 oktober 2012

Filed under: Eten,Koken,Recepten — botervliegje @ 9:99
Tags: , , , , , ,

Vorig weekend hadden we dus gasten voor het eten. Op internet was ik deze gehakt cupcakes tegengekomen en dat vond ik zo’n leuk idee dat ik die graag wilde maken. Ik had het al getest want iets nieuws proberen als er gasten zijn: mij niet gezien.

Ze waren niet alleen leuk om te zien maar ook erg lekker. De toef is aardappelpuree. En hier staat het recept: http://firstlookthencook.com/2011/11/02/meatloaf-cupcakes/ (Het is in het Engels, als je hulp nodig hebt, help ik je graag).

De rest van het menu bestond uit gebakken aardappels, boontjes in spek en spruitjes met ui, champignons en paprika.

Het toetje was ook errug lekker: wafel, slagroomijs (van de C1000) en verwarmde vlaaivulling. Erg simpel en erg lekker.

8 reacties »

  1. Wat een geweldig idee!!!! Op die cupcakes zijn wel variaties te bedenken, nu ik dit gezien heb ga ik daar eens over puzzelen! Ook erg leuk voor slecht etende kinderen, want als het er leuk uitziet eten ze vaak beter!!! O, ik ga het opschrijven, om nooit meer te vergeten! Minicupcakes als borrelhapje… hm… ook lekker!!! Bedankt voor de tip!

    Reactie door Ans — 21 oktober 2012 @ 9:99

  2. dat is grappig dat je dat zegt over die slecht etende kinderen want daar was het recept idd voor bedacht

    Reactie door botervliegje — 21 oktober 2012 @ 9:99

  3. Dat was het eerste waar ik aan dacht, maar ik heb het ondertussen ook gelezen. Ik heb het recept gekopieerd en er wat idee-aanvullingen bij gezet.
    Het ziet er heel feestelijk uit en er zijn genoeg dingen te bedenken om het anders te versieren (wel de aardappelpuree, daar heb ik nog geen goede vervanging voor bedacht, maar aardappelpuree is prima, vooral als het voor bij de maaktijd bedoeld is). Ik vraag mij af of het gehakt ook met bladerdeeg kan, maar misschien is dat te lastig in de cups… dat zou ik vooral als borrelhapje erg leuk vinden. Hahaha, ik draaf gelijk door!

    Reactie door Ans — 21 oktober 2012 @ 9:99

  4. Heel goeie ideëen lees ik hier. Maar de rest van maaltijd lijkt me het lekkerste, drie soorten groenten en gebakken aardappelen.
    Heerlijk. Iedereen at natuurlijk met smaak!

    Reactie door Bertie — 21 oktober 2012 @ 9:99

  5. @Ans: bladerdeeg lijkt me niet handig, want het gehakt verliest aardig wat vocht. Dan krijg een een kleffe hap.

    Reactie door botervliegje — 23 oktober 2012 @ 9:99

  6. Het lijkt mij inderdaad heel lekker, maar wel een gedoe, maar dat denk ik misschien maar. Mijn man is meer de kok in huis.

    Reactie door ThérèseThérèse — 23 oktober 2012 @ 9:99

  7. even de naam verbeteren.

    Reactie door Thérèse — 23 oktober 2012 @ 9:99

  8. Ja, daar heb je gelijk in!

    Reactie door Ans — 23 oktober 2012 @ 9:99


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

